Archive for oktober, 2010

Paradijselijk Koh Tao

woensdag, oktober 27th, 2010

Hier een berichtje van ons vanaf het eiland Koh Tao.                   De reis hier naar toe is prima verlopen, we hadden om 13.00u de trein vanuit Bangkok, die met wat vertraging om 22.15 aankwam in Chumpon. Vandaaruit moesten we naar de haven   (9 km)waar de nachtboot om 23.00 u zou vertrekken. Dus wij als een speer mee achter op twee taxi brommers, met onze rugzakken, dwars door de stad. Precies op tijd kwamen we aan bij de nachtboot, maar dit bleek een oude verroeste vrachtboot te zijn, met een cabine met 32 stapelbedden!! Gezellig. Wij waren ook de enige 2 toeristen tussen een stel Thaien. Al met al hebben we toch goed geslapen en om 6.30 u kwamen we aan op het eiland Koh Tao. We hebben een heerlijk huisje OP het strand gevonden met een geweldig uitzicht. Kijk maar eens op de site van het resort: www.anandavilla.com Dus wij vermaken ons hier prima, Lekker zwemmen en snorkelen in het kraakheldere water. Ook kunnen we flinke wandelingen maken hier, door de jungle en de bergen naar vele mooie baaien. Al met al een waar paradijs. Dus we zullen hier de komende dagen nog wel blijven, want we hebben nog niet het hele eiland verkend en het bevalt prima zoals jullie wel begrijpen. De foto’s komen een andere keer want het internet is hier veeel te traag, dus nog effe wachten. Allemaal de groetjes en tot schrijvens.

Bijna verzopen!!!!!

woensdag, oktober 20th, 2010

Hallo Holland.

Leuk dat we zoveel leuke, grappige en gemeende reactie’s krijgen…….. Eerst nog effe over Bangkok, we hebben ons dankzij de regen toch goed vermaakt in deze wereldstad. Zondag op Arno z’n verjaardag heb ik hem een dagje dierentuin kado gedaan. Die veel groter was dan verwacht, en de moeite waard. Afgelopen dinsdag de trein genomen naar Ayuthaya, waar we vandaag per fiets vele oude tempels uit de Kmertijd hebben bezocht. En we gaan jullie lekker niet vertellen dat we net na de middag dankzij een tropische regenbui weer zeiknat terugkwamen in ons guesthouse. Tja, het weer blijft hier een klein beeeeetje onbestendig.Met overstromingen in het midden van het land. Er rijden geen treinen naar het oosten en het noorden dus zijn onze plannen gewijzigd, en gaan we lekker naar het zuiden. Vlgs de laatste berichten is het weer daar beter, dus w.s overmorgen richting Koh Tao. Iedereen veel groetjes, HOUDOE………..

sawadee in Bangkok

vrijdag, oktober 15th, 2010

Na een reis van zo’n 28 uur zijn we gisteren avond hier in Bangkok aangekomen. Alles is precies verlopen zoals gepland! ( ja in plannen zijn we goed, haha) Vanmorgen eerst hier in de buurt rondgewandeld om te kijken of we nog wat herkende, maar er is na 8 jaar weinig veranderd. En alles is zoals vanouds, lekker druk, gezellig en heeeel veeel vriendelijke thaien. Vanmiddag de riviertaxi naar China-town genomen en daar een rondwandeling gedaan. Maar helaas begon het te regenen en het hield niet meer op!! Dus om 17.00 U zeiknat de taxi teruggenomen. De regen valt nu nog steeds ( inmiddels is het 21.00 u) met bakken naar beneden, maar koud is het gelukkig niet. Dus een mooi moment om even te internetten. Allemaal de groetjes en tot mails.