Een maand naar Sri Lanka in januari 2017

maart 13th, 2017

Eindelijk was het zo ver 18 januari vertrokken na een nachtje in Badhoevedorp. Na een vertraging van 1,5 u een vlucht van 8,5 u naar Mumbai. Daar was het rennen geblazen voor onze volgende vlucht van 2 u naar Colombo, waar we om 05.30 u aankwamen. Cees van Het Family guesthouse kwam ons ophalen voor ons verblijf in Negombo. Na 2 dagen fietsen door Negombo van daaruit met de bus naar Kandy. We kwamen aan in de stromende regen, dus alle straten stonden blank. In Kandy hebben we de binnenstad, de Kandy dansers, het meer en de botanische tuin bezocht. Maar het weer was erg onstabiel dus besloten we ons reisschema om te gooien, niet naar Nuwara Eliya maar met de trein naar Haputale. De treinrit was een hele belevenis, zo druk dat we 4 van de 6 uur moesten staan. Maar zoals bekend is het een prachtige treinrit door de bergen en de theeplantages. In Haputale (1500 m) hadden we een mooie kamer bij een hele aardige familie, die elke avond een geweldig diner voor ons kookte. We hebben daar een tuc-tuc tour gedaan naar Lipton seat (2000 m) , de beroemde theeplantages van Lipton en de theefabriek. De uitzichten waren geweldig, soms meer dan 70 km ver. Na 2 dagen verder met de trein naar Ella, een gezellig bergdorpje. De wandelingen hier zijn zeker de moeite waard, de watervallen, theeplantages (groene thee fabriek) en Little Adams Peak met uitzicht op Ella Rock. Van daaruit met de bus naar Udawalawe Nationaal Park. S’middags naar de olifanten opvang en de volgende ochtend (5.30 u) een 5 uur durende jeepsafari. We hebben echt veel wilde dieren gezien, waterbuffels, olifanten, jakhalzen, krokodillen, varanen, herten en veel tropische vogels en enkele roofvogels. Daarna met de bus voor 4 dagen naar Mirissa, heerlijk genieten van het strand. Lekker gesnorkeld en een tour gedaan om walvissen te spotten, en ja hoor we hebben er 2 gezien : de blauwe walvis (22-27 m) en heeel veel dolfijnen. Verder nog een dagje naar Weligama geweest wat bekend is om zijn surfspots. Van daaruit met de bus verder langs de kust naar Unawatuna waar onze kamer lala was maar wel heel dicht bij het strand waar je goed kon snorkelen bij jungle beach. Van hier uit 2 maal naar het bekende plaatsje Galle geweest. Hier is een heel groot Nederlands fort met daar binnen in veel Hollandse gebouwen, zoals de vuurtoren, de hervormde kerk en het prachtig gerenoveerde ziekenhuis. Verder veel Nederlandse huizen overgebleven uit de 18 e eeuw. Daarna onze laatste stopplaats Hikkaduwa, weer een prachtig strand, waar je lekker kon snorkelen. En….. 2 maal per dag kwamen er hele grote zeeschildpadden bij het strand om zeewier te eten en s’nachts hun eieren te leggen. De groene schildpad die wel 1,5 meter groot kunnen worden. Echt flinke jongens die je gewoon kon aaien. Ook zijn we hier nog naar het Tsunami museum geweest. Helaas kwam het einde in zicht en na nog 1 nachtje in Negombo weer naar de luchthaven voor onze reis naar huis .

Ons eerste maandje Italië

mei 4th, 2013

Zo, dan nu eens tijd om onze eerste belevenissen te delen met jullie. 6 april was het zover, na een paar drukke weken en  onze camper geheel ingericht tot 2e huis waren we om 12 uur klaar voor vertrek. De eerste dag tot midden Duitsland gereden, en overnacht op een camping met een Nederlandse eigenaar. De tweede dag richting Zwitserland, en overnacht in een mooi plaatsje in de Alpen: Altdorf, een echt wintersportgebied waar de sneeuw nog op de bergtoppen lag. De volgende ochtend de Gotthardtunnel door en toen we daar uit kwamen……sneeuw! Wie verwacht dat nu in april. Daarna 2 nachten verbleven aan het Gardameer, onze eerste kennismaking met de Italiaanse cultuur. 10 april om 15 uur aankomst op camping Ca’Savio, meteen kennis gemaakt met onze collega’s van Go4camp, Jan en Frances die vorig jaar ook al op deze camping hebben gewerkt en die ons dus als” groentjes” bij zullen staan. Kort erna arriveren ook Herman en Marjo, het Regio team, zij wonen hier in de buurt en zorgen voor alle spullen en groot onderhoud. De camping ziet er nog erg verlaten uit, maar overal wordt flink gewerkt om op 27 april alles klaar te hebben voor het nieuwe seizoen. Na wat passen en meten een goede plek gevonden op de “staff area”. Hier verblijven alle beheerders van de verschillende organisatie’s, de meeste in een caravan of tent, maar wij dus als enige in een camper. Het terrein ligt mooi tussen de naaldbomen aan de zijkant van de camping, gasten mogen hier niet komen dus dat geeft wel wat privacy. Met de beheerders onder elkaar heerst een grote saamhorigheid, geen concurrentie. En als je hulp nodig hebt is iedereen bereidt je vooruit te helpen. Er zijn verschillende Nederlandse beheerders, verder ook Engelsen, Schotten, Fransen en Duitse beheerders. Het is een gezellige boel onder elkaar.

De eerste 2 weken echt keihard gewerkt om alle stacaravans (18 totaal) in orde te krijgen voor het nieuwe seizoen. Ze hebben allemaal een half jaar leeg gestaan, dus ook afgekoppeld van gas, water en elektriciteit. En ook hier heeft het gevroren de afgelopen winter dus veel aansluitingen en koppelstukken zijn stuk. En veel geisers willen niet meer aan de praat. Nou is Arno gelukkig nogal handig dus die fikst alles, als hij tenminste materiaal heeft……… En niet afhankelijk van een Italiaan, die zegt dat hij komt, maar niet welke dag en hoe laat. Verder missen we erg veel spullen die wel aanwezig zouden moeten zijn in de stacaravans. Dus keer op keer bestellen, checken en aanvullen. Ook is het een sport om erachter te komen waar je bepaalde spullen kunt kopen hier in het dorp, aangezien ons Italiaans nog niet zo best is, en de winkels er rare openingstijden op na houden. Gelukkig is het dorp maar 500 meter hier vandaan, en hebben we beide een fiets met aanhanger! Die we ook regelmatig helemaal vol laden. Zie je ons al gaan? Ook veel werk gehad om al de ongewenste winterbewoners ( mieren, spinnen enz) uit de caravans te krijgen, dus al met al werk genoeg. Vorige week 27 april is de camping geopend en konden wij onze eerste 30 gasten verwelkomen, vandaag weer een hele invasie gehad, zodat we nu alles vol hebben. De afgelopen week zij we begonnen om onze 15 tenten in gereedheid te brengen, de eerste gasten hiervoor komen op 18 mei, dus we hebben nog even de tijd en kunnen het nu iets rustiger aan gaan doen. Afgelopen woensdag onze eerste vrije dag gehad, dus met de boot een dagje Venetië gedaan en naar de eilanden Murano en Burano geweest. Het weer was perfect en de drukte viel nog mee. Venetië is prachtig dus we moeten nog een keertje terug. Maar das makkelijk met de boot ben je er binnen een half uur. Nou we ronden het af en gaan nog even van onze zaterdagavond genieten en een borrel pakken, volgende keer vertellen we meer over de camping en de omgeving, iedereen heel veel groetjes en op de eerste foto’s moeten jullie nog even wachten……   doeiiiiiiiiiiiiiii  Arno en Erna

Half jaar Italië

maart 31st, 2013

Bella Italia!!!

Over een kleine week is het zover, 6 April vertrekken we met onze camper richting Italië.  We gaan als campingbeheerders werken voor Roan Camping Holidays, op camping Ca’Savio in Ca’Savio. Dit is een klein plaatsje aan de adriatische kust, vlakbij Venetië. We gaan daar 18 stacaravan en 15 bungalowtenten beheren.

We zijn erg benieuwd hoe deze nieuwe uitdaging ons zal bevallen, we hebben er erg veel zin in.

Op deze site kun je ons volgen, en in ons fotoalbum zullen we van tijd tot tijd foto’s plaatsen, in de map:  half jaar Italië.

Veel groetjes Arno en Erna

Vakantie Colakli

december 8th, 2012

Vakantie naar Colakli, Turkije van 24-10-2012 t/m 02-11-2012.

Hotel Kamelya World Fulya. Een heel groot en mooi complex, waar we ons geen moment hoeven te vervelen. Het ligt direct aan het strand, met een mooie boulevard waar je lekker kunt wandelen.

Het complex bestond uit 3 hotels waar je overal gebruik van kon maken, dat vonden wij echt leuk, je verveeld je dus nooit. Ook s’avonds was er overal wat te doen, shows, live muziek, dansen enz.

De eerste dagen hadden we wat regen, maar de rest van de week was het prachtig weer. We zijn een middag naar Kumkoy gewandeld, waar we ook al eens op vakantie waren geweest. Verder zijn we met de dolmus naar Side geweest en helemaal terug gewandeld langs het strand ( 10 km).

Natuurlijk volop genoten van alle luxe wat het hotel te bieden had. Heerlijk eten, een fijn zwembad, waterpark, relax bad en s’middags als de zon onderging lekker naar een van de sauna’s. Deze waren echt heel mooi.

We hebben dus echt genoten en lekker uitgerust, heerlijk…………………

Kemer juni 2012

augustus 31st, 2012

Vakantie Kemer 18 tot 27 juni 2012.

Een heerlijke relax vakantie in het mooie luxe spa resort: Crystal de Luxe.  We hebben het geweldig naar ons zin gehad, s’morgens en s’avonds lekker wandelen in Kemer en omgeving. En verder heerlijk relaxen aan het strand, waar altijd vanalles te beleven was. Het weer speelde ook wel mee, zo’n 40 gr overdag en zelfs s’avonds bleef het 30 gr of meer, dus rustig aan.

We zijn nog wel een dag naar Antalya geweest, een mooi oud gedeelte en leuke haven, verder te druk en te heet!!! Dus we hebben niet de hele stad bekeken. Al met al een heerlijk weekje uitgerust en genoten van al de luxe die het hotel te bieden had.                                   Â